tisdag 26 februari 2013

Nu har dom anlänt.....

Idag har jag hämtat paketet med tallrikarna från Pukeberg, eller rättare sagt så har jag vunnit dom på en tradera auktion, och det är tallrikarna som är tillverkade av glasbruket Pukeberg.
Det är våra nya "leva lite längre tallrikarna" som förhoppningsvis ska minska våran vikt och på så sätt minska våra väl-levnadssjukdomar.Vi kommer att inviga tallrikarna i eftermiddag, då ett fack kommer att fyllas med mat och potatis, ett fack med kokta grönsaker ock det sista facket ska fyllas med råkost. Antalet tallrikar är fyra och två ska användas här hemma och två ska få följa med packningen nästa gång vi åker till fjällstugan. Tiden lär sedan utvisa huru vi lyckas med projektet "leva lite längre tallrikar".

3 kommentarer:

  1. Så förvånad man blir när man läser en blogg från norra Sverige o där nämns ett glasbruk som ligger 1 mil från där jag bor. :)
    Smakliga måltider önskar
    Monika från Nybro-där Pukeberg ligger.

    SvaraRadera
  2. Hej jag tycker om glasen från Pukeberg och har glas i olika storlekar. I mitt barndomshem så fanns rökfärgade Pukebergsglas som det serverades sockerdricka ur på julafton till oss barn. Och det smakade underbart. Min syster har de glasen, men jag är nöjd över våra ofärgade Pukebergsglas som jag köpt i omgångar från tradera.

    SvaraRadera
  3. Vilka roliga tallrikar. Dessa tror jag på. Ni kommer att lyckas med det ni vill och må väldigt bra sen. Ha ett bra veckoslut/MalinSj

    SvaraRadera