tisdag 9 april 2013

Massor av mattrasor.....

Jag har varit till stan idag för en del ärenden där ett var att hämta mattrasor hos min vän Ulla som ofta går på auktioner och loppis. Efter en kopp kaffe så packade vi bilen med trasorna och åkte till auktionsfirman som jag fått mattrasorna ifrån. Trevliga herrar var det och när vi skulle gå så blev vi tillfrågade om vi ville ha ett skåp och några plaststolar. Vi mätte skåpet/hyllan och konstaterade att gick att få in skåpet trots att det redan var kartongvis med mattrasor i  bilen.
När jag såg hyllan som var i gott skick, så såg jag det framför mig vitmålat med korgar i hyllan som invändigt kunde vara klätt med ett rutigt egenhändigt vävt bomullstyg. Åkte sedan till sonen dit även maken kom efter han slutat jobbet. Jag berättade om hyllan för maken och han blev inte glad, vilket delvis förtog min egen glädje över hyllan.

Glädjen kommer säkert åter när jag får slipa och börja måla hyllan. Jag älskar superordning och hoppas att hyllan kommer att ge mig mer struktur och kontroll på mina vävgarner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar