söndag 12 maj 2013

Åter i hemmet....

Nu har vi kommit tillbaka till hemmet efter att ha suttit hela dagen i bilen. Klockan 06:30 lämnade vi Malmö, tankade vid skåneporten och Iggesund, åt en statoilkorv i Västerås och ägnade ca 20 minuter åt att köpa krukor på Ikea i Sundsvall. Nu är vi nyss klämt i oss en hel( Maken) och jag lite mer än en halv pizza. Mat för en lat kallas det men efter 12 timmar i bil så känner jag mig som en hundraåring i kroppen, och känner inte för någon matlagning.
Ett underbart gott vin dricker vi till,
och jag är innerligt tacksam över så goda vänner som bjuder på en stor gästfrihet, och det är nästan så jag längtar tillbaka till den goa värmen och det här.
Men i morgon är det vardag igen, maken flyger söderut med fakirflyget i morgon bitti och jag ska försöka ta mig i kragen och ägna mig åt mina studier som jag är döless på.


2 kommentarer:

  1. Roodeberg, det har kommit att bli det här husets röda! :)

    SvaraRadera
  2. Döless på studier? Du är väl inte sjuk?

    Och tack för tipset om vinet. Det ska jag testa.

    SvaraRadera