måndag 24 juni 2013

Åter till vardagen.......

Midsommaren är över och vi är tillbaka i vardagen. Mina och dotterns studier i vuxenpedagogik är klara då jag sett att min akademiska meritlista har ökat med några poäng på studera.nu. Jag sitter oftast i köksvävstolen och väver på handdukarna som jag vill ha dom färdiga till nya fina utedasset på ön.
Uppe har jag en vävstol med mattvarp i som jag vill väva ut så jag kan väva en smalare matta, också den till nya utedasset.
Det är ju det med att välja trasor till mattan som ska vävas som är det svåra tycker jag.
Min glimåkra Aktiv väntar på att bli solvad för att bli handdukar på 8 skaft,
Och i källaren så väver jag svarta gallergardiner till bastubyggnadens relaxrum i fjällparadiset.
Så inte har jag tråkigt när jag går här hemma i min ensamhet, men jag saknar mina trevliga släktingar som vi umgåtts med en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar