söndag 11 augusti 2013

Den här helgen.....

Den här helgen har varit intensiv och rolig. På fredagseftermiddag åkte vi upp till Dottern med sambo och såg deras kreativitet. Dottern virkar mössor och den här fick agera provdocka ( av plast).
Hon har gjort en lampa som den här som får mig att vilja göra detsamma och fick låna några bollar för att göra lampor på.
I hennes pysselrum så hängde den här som hon gjort av pappersremsor.
Hennes pojkvän hade gjort den här vackra skapelsen för cd-förvaring.
God middag fick vi, och sedan skräckblandad spännande åktur i skogen med pojkvännens ryssjeep. Sedan på lördag åkte vi till Umeå för att gå på Nolia- utställningen där jag hittade dom här fina pjuxen som verkade sköna att gå i som förhoppningsvis ska ersätta mina sandaler i vinter.
Sedan ner till ön för att duka bordet och vänta på gästerna, som kom bilvägen och maken hämtade dom i hamnen i Killingsnäs.
Dom kom, vi åt kräftor och annat och hade jättetrevligt.
Jag log för mig själv när jag såg skorna utanför dörren och blir lycklig att vi har så trevlig släkt och vänner.
Idag har vi åkt hem och jag är så avundsjuk på dottern som köpt en ny overlockmaskin att jag i samråd med maken ringde henne och beställde en till mig själv. Jag har en ca 15 år gammal, men långt ifrån samma funktioner som den nya har. Nu ska vi snart ut och vattna, och den tomatplanta som blivit tillfälligt omhändertagen här ska tillbaka till dottern och jag tror jag ska köra dit krukorna till henne så hon kan plocka tomater när vi är ute på andra vatten i Skottland.
 Nu ska vi snart ut för att måla och klippa gräs så det ser bra ut när vi är bortresta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar