tisdag 6 augusti 2013

Gårdagen.....

Jag var för trött för att blogga i går kväll, men är mycket nöjd över gårdagen då jag tyckte att vi hann med mycket. Målning av fasadbrädor på dagen, och hallonplockning på Sörsidan på kvällen.
Innan vi gick till sängs så drog vi på varpen på köksvävstolen som nu är färdig för solvning. Plattväv från Ledusjö ska det bli som kan passa till möbeltyg, kuddar eller draperier.
Men idag ska det målas ännu flera bräder, och jag har annonserat ut min sommarvävstol på Lokus och hoppas få en intresserad köpare på den. 4 skaft, 6 trampor och lodrätt kontramarsch har den och passar bra att placera under ett snedtak. Jag har bestämt att minska mitt vävstols-antal, då jag bara vill ha vävstolar som jag kan väva fler än 4 skaft på.

2 kommentarer:

  1. Önskar jag hade din energi!
    Men du, duken du har på bordet under hallonlådorna- var himla snygg- har du vävt den? Är det jämtlandsdräll?
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Hej det är en dräll, vilken vet jag inte, men ur en bok som Malin Selander skrivit.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera