onsdag 18 september 2013

En regnig dag som denna......

En regnig dag som denna så flyttar alla gamla kökshanddukar till fridens himmelska torg, eller inte riktigt då handdukarna ska få ett helt nytt användningsområde.
Jag syr ihop dom på min overlockmaskin, kör en söm med trestegs zig sax över den tidigare  sömmen med min vanliga symaskin och sedan ska dom ner i ett batikbad.
Medvetet slarvar jag att röra om då mattorna får lite mera liv på grund av oljämheterna i färgen. Jag är inne i en mattperiod och planerar att väva mattor under hösten. Och att skapa är ju så härligt, och jag hoppas att min förfäder, de tidigare ägarna till handdukarna inte misstycker om mitt handhavande av deras handdukar när dom ser mig från sin himmel.

2 kommentarer:

  1. Jag undrar vilka bokstavskombinationer vi har fått i den här släkten ..., några måste vi ha! Den ena är totalt uppfylld av schäfrar .., en annan av att väva, måla eller plocka svamp och den tredje bara skriver och skriver och skriver ,-)

    SvaraRadera
  2. Hej, hela alfabetet säger min lagvigde om mig, men det struntar jag i då jag är lycklig och har roligt.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera