söndag 8 september 2013

Filtprojektet är klart....

Japp, nu är de fyra filtarna som jag vävt till bastubyggnadens relaxrum klara. Varpen är i bomull och till inslag har jag slagit in garn från de angorakaniner som jag hade för många år sedan.
Hemma har jag material (utom brickbanden) till fyra filtar till som ska få sin slutliga plats i storbåten. Projekt bastubyggnad är ju jättekul och roligt tyckte jag det var när snickare Stig gjorde ett skåp till den dörr som fanns till ett skåp hemma hos min mormor. Jag är jätteglad att min mamma sparade dörren som var det enda som återstod av hörnskåpet som i mitt minne var blåmålat. Skåpet hänger i bastubyggnadens hall för att vara tänkt till förvaring av handdukar, men blev ett verktygsskåp istället.
Nu återstår bara att väva de svarta gallergardinerna klara i min öxabäckvävstol som  jag har i källaren hemmavid. Sedan blir det makens uppgift att montera belysning i form av fiber eller annat. Gardinerna skall hänga i relaxrummet på samma sätt som gardinerna i dubbelväv som hänger där nu.

2 kommentarer: