onsdag 25 september 2013

Och så den här.....

Den tredje mattan var tänkt till toan i lilla höststugan som går i gråa nyanser,
Men jag tror att jag i min vävglädje glömde både tid och rum och vävde mattan lite längre än jag tänkt mig. Men det kvittar då det finns fler platser i ett stort hus och tre stugor att placera mattan i. Jag ska erkänna att jag är inne i en mattperiod just nu och vill bara sitta i min underbara Bergå Savonia som jag köpte begagnad från Åsele för några år sedan. Ny väv i glesrips eller mattvarpsrips som det även kallas, är planerad som nästa väv i vävstolen.

3 kommentarer:

  1. Också mycket vacker. Har du vita inslag tillsammans med jeansen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej färgerna gör sig inte riktigt rätt då jag har en grå trasa tillsammans med en gråmönstrad i det bredare partiet. Alltså inga jeans i denna matta.

      Ha en bra dag

      Radera
  2. ,-)

    Ja, det är nog ett släktdrag, det där .., dit det bär, dit bär det.

    SvaraRadera