onsdag 18 september 2013

Räddningen.......

Jag har batikfärgat tyg idag, men har svårt att få den rätta svarta färgen, men i bakhuvudet så hade jag ett minne att jag hade svarta trasor någonstans. Jag har en del trasor i ett förråd i stan som borde vara råttsäkert och när jag var i stan idag så åkte vi dit och hämtade några banankartonger med trasor och i en av lådorna fanns dom här.
Gissa om jag blev glad? Så i kväll har jag vävt klart den första mattan som blev nästan fyra meter lång, och i morgon ska jag börja väva en lite kortare matta i samma mönster. Det är så roligt att väva mattor så jag tror att nästa varp ska lär bli mattor i glesrips. Jag har två varpflätor som jag ska kombinera och varpa till en till färg och det kommer att bli en abrovink att få ihop det, men det ska gå med lite klurighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar