tisdag 8 oktober 2013

Sista kvällen.....................

Ja förhoppningsvis, då vi aldrig vet om sonens värden är bra och vi får åka hem. Hans hjärta, som han fick som 9-åring klappar på bra. Sämre är det med den njure som han fick som 21-åring. Han hade otur som fick en virus på njuren några år efter transplantationen, och som sedan gjort att njuren sakta försämrats. Hur mycket får vi inte veta för en alla prover är klara och i morgon blir det sista undersökningen av den njurfunktionsundersökning som han ska göra under morgondagen.

Idag så har vi varit på Nordstan och sedan åkte vi hem till min systerdotter på middag och ätit en god middag i trevligt sällskap. Och jag tror att det är mycket viktigt att vi gör något roligt som sonen tycker om, och som gör att vistelsen här nere i Göteborg inte bara förknippas med jobbiga undersökningar på Salgrenska sjukhuset.

Men gudarna ska veta att jag längtar hem så jag får något att sätta i händerna. Ett uppdämt behov lagras och maken kallar det inte bara en bokstavskombination, utan hela alfabetet. Jag struntar i det och är bara lycklig av att få skapa och känner inget behov att diagnostiserat i den här åldern.

1 kommentar: