lördag 23 november 2013

I min fjällvävstol.....................

I min fjällvävstol som jag har fått av vår gode vän Kerstin Mauritzon och som varit med och skrivit många vävböcker. Hon var chef för Malmös hemslöjd under många år och fick vävsolen (en liten Glimåkra) av sin far när hon gått ut från konstfack någon gång på 50-talet. I den väver jag just nu kökshanddukar i marin stil som ska får sin slutliga plats i storbåten och i lilla höststugan vid Skulesjön
I bandvävstolen så väver jag marinblåa brickband som ska bli hankar till handdukarna. Som jag nämnt tidigare så känns det så ärofyllt att sitta och väva i vävstolen som vår gode vän Kerstin har haft i sin ägo.
Det är ju så roligt att väva och som kräsen bloggmadam så duger inte vad som helst till textilier till hem, barn, båt och stugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar