fredag 22 november 2013

Trots maratonvävning så............................

Jag har utövat maratonvävning och suttit i min Öxabäck nr 513 varje ledig stund hemma i veckan. Hemmet har försummats, inget tv-tittande utom i sängen och trots detta så hann jag inte väva klart glesrutegardinerna, som jag tänkte hinna sy när vi är uppe i fjällstugan i helgen.
Inget att göra åt utan att fortsätta väva ut på söndag eller måndag då det är väldigt lite kvar att väva, nästan på gränsen till glahål. Men nu är vi här, har ätit en hamburgare middag och försöker få upp värmen i stugan. Innan nästa helg så ska det på en mattvarp i vävstolen som planeras bli i gåsögon, och på övervåningen i min Bergå Savonia så ska det bli mattor i dubbelbindning. Jag vill så gärna har dom igång, för till helgen kommer yngsta dottern och vill väva nya mattor till sin nya lägenhet, som hon vill ha bara i svart, grått och vitt. Men så är dom dom unga och jag har en tendens att hålla med att det är jättefint.

1 kommentar:

  1. Du är igång i många vävstolar. Hoppas du kan ha glädjen kvar och väva länge än. Vorekul att få se dina mattor sen. Ha en skön helg.

    SvaraRadera