fredag 13 december 2013

Strömlöst...................

Vi har haft strömlöst sedan klockan tolv i går kväll och nu  har strömmen äntligen kommit tillbaka. Frukosten intogs kall med läsning av tidningen land i skenet av ett stearinljus.
När jag skulle upp och bädda såg jag maken svåra situation då han hade fällt upp sin sängen då strömmen for och han fick sova i den ställning som när strömmen for. Jag erbjöd honom dela min bädd, men han nappade inte, och jag sov mycket längre än vanligt då ingen väckare eller lampa väckte mig.
Sedan vävning i källaren i dagsljus, och jag ser slutet på väven och blir då extra ivrig att väva ut då mattorna ser helt annorlunda när jag lägger ut dom på golvet. Middagen hade jag planerat att laga entrecote med rotfruktsgratäng blev inte av utan maken köpte en pizza på hemvägen som vi avnjöt i skenet av stearinljus.
Mysigt, men jag föredrar elström  och att själv kunna styra ljussättningen själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar