onsdag 22 januari 2014

Den har anlänt...................

I eftermiddags så hämtade vi den avfallskvarn som jag köpt på tradera. Helt ny är den och jag känner mig nöjd då jag ser vad den kostar att köpa via Bygg hemma eller Trettio.
Kvarnen är en del i den avfallshantering som jag redan påbörjat med min Bokashi-kompostering. Jag har tänkt att maken skall montera den under en gammal diskbänk som jag kan ha ute och sedan låta det malda avfallet gå ner i en hink som jag endera silar av och komposterar med bokashiströ eller så häller jag det malda avfallet direkt i rabatter och odlingslådor. Den slutliga delen på min önskelista är en kompostkvarn som jag kan mala trädgårdsavfall på. Vi har väldigt lite sopor nu, men målet är att det ska bli ännu mindre i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar