tisdag 7 januari 2014

Slutkalasat....................

Nu är helgerna över och vardagen går tillbaka till det vanliga. Igår hade vi sista festen tillsammans med delar av dotterns familj, och det mesta av julmaten är nu förbrukad.
Julgranen i fjällstugan har åkt ut och här hemma har vi vara lite enris i en kopparbunke som får agera julgran och den får vara kvar några dagar till.
Själv har jag varit lat under julen, men idag klivit upp på gåbandet för att inta min vanliga morgonpromenad i rask takt. Visst kan jag gå ute, men då det är så isigt och jag som benskör bloggmadam är livrädd att halka och bryta armar eller ben.
Till skräck och varnagel så har jag i färskt minne besöket av min syster och ett par som kom förbi på fika i söndags. Min syster och hennes väninna hade båda ramlat och brutit var sin arm, så den enda i sällskapet som var vid full vigör var mannen som fick köra bilen hela vägen själv.

1 kommentar:

  1. Här har det "broddgåtts" sen före jul! ellem

    SvaraRadera