tisdag 4 februari 2014

Kransmatta från tiden igen....................

Japp nu hänger den på plats, varpen som jag varpade i stan igår och nu har hängt fast för pådragning när tillfälle ges.
Jag har gjort skälbytet och ska erkänna att jag verkligen gillar dom stora skälstickorna som gör det lätt att göra skälbytet ensam.
I dom här mattorna ska jag slå in brunrosa trasor som sedan ska få sin plats i köket här hemma, Ca 8 meter är varpade då jag inte vågade göra längre varp, då jag inte hade så mycket brun mattvarp. Jag gillar mönstret så mycket så det kanske blir gröna mattor till vårt sovrum på loftet i stugan på ön. Vi får se om jag ledsnar på mönstret innan dess, men fortfarande så brinner jag att väva dom här vackra mattorn i en annan färg än den på bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar