tisdag 25 februari 2014

Min svaghet.....................

Som tidigare nämnts så är jag som bloggmadam utrustad med någon sorts förvaringshysteri, eller älskare av superordning och kontroll. Jag blir så glad över ett gammalt klaffskåp där det finns förvaring för många små ting. I Ödbergska gården där jag väver, förekommer det ibland någon utställare, som en snickrande herre gjorde förra veckan. När jag såg den här lilla fina trälådan så blev jag störtförälskad,
och såg lådan kurbitsmålad med innehåll av små vävaterajler.
Som överlycklig bloggmadam så kanske lådan blir grundmålad ikväll tillsammans med den inredning som jag ska måla till tvättstugan som håller på att renoveras. Snickaren berättade att lådan är en kopia på en skovårdslåda, som dom använde förr i tiden.

2 kommentarer:

  1. En fantastiskt fin låda du hittade. Den måste kosta! Hur stor är den?
    //Malin

    SvaraRadera
  2. Hej lådan är 36 cm bred och 16 cm hög, och jag betalade 300:-för den.

    MVH Barbro
    .

    SvaraRadera