tisdag 25 mars 2014

Återvinning......................

Jag vet inte om jag tidigare nämnt det att jag gillar återvinning, och är sjukligt förälskad i gamla möbler, med förkärlek till skåp, då jag har en sorts förvaringshysteri och älskar superordning, som jag sällan lyckas få till.
Nu står en del av vårt gamla köksinredning från fjällstugan i vår tvättstuga.
Vitmålad och med nya beslag så blir vår inredning precis som jag vill ha den. Lite högre ska den bli för att underlätta min tvättning. Nu på morgonen har jag målat det första varvet på skåpet som jag fått av dottern i grannbyn. Det är egentligen ett överskåp, men med ny skiva, ommålad och med nya beslag så ska det bli ett mangelskåp i vår nyrenoverade tvättstuga.
Sedan har vi ett gammalt vackert bord från min mamma som ska få sin slutliga plats i tvättstugan efter att skivan  har kapats lite och fått nya beslag på lådorna. Jag tycker inte om att köpa nytt och de möbler vi köpt nytt under våra år tillsammans går att räkna på en hand. Har möbler och annat dugt till andra så duger det till oss, rättare sagt så är jag ingen vän av lyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar