tisdag 29 april 2014

Garn, garn och en liten varpfläta........................

Under gårdagen blev mitt garn-förråd ordentligt påfyllt. Det var det vackra gamla hemspunna linet som jag köpte från en dam som lämnat in det på vävstugan i stan.
Från vävstugan så fick jag bomullsgarn på härvor och en liten varpfläta.
När jag kom hem så öppnade jag paketet med ett vackert blått ullgarn som jag köpt på tradera.
Nu återstår att hämta den stora garnvindan på logen och börja bobina upp lingarnet på plåtbobiner för att sedan köras över på koner med hjälp av min fantastiska maskin jag har i källaren. Efter linet så blir det bommullens tur att förädlas till ett varpbart garn. Bomullen och linet passar bra till min planerade vävning av halvlinnelakan till hem och stugar, och jag vet att många tycker att det är slöseri att väva eget sänglinne, men det är ju så skönt att sova i linnelakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar