torsdag 3 april 2014

Hos Vera..................

Hos Vera får man inspiration och lust att skapa. Vera ringde igår och undrade om jag och grannen ville komma och titt på hennes nysydda fälltäcken som hon ska ge sina barn och barnbarn. Det här är så vackert att  jag själv inte skulle ha något emot att vara ägare till,
eller det här.
En sådan här vacker mössa skulle jag själv vilja göra till mig själv och andra frusna själar.
Den här skapelsen av lummer, rönnbär och tistlar är så vacker i sin enkelhet.
En stor färggrann kudde som den här, tror jag att jag själv ska väva vid något lämpligt tillfälle,
Och varför inte den här duken i Sålldräll som bör passa bra på julbordet .
Skapa ska jag göra med hjälp av här som jag fick låna av Vera och ska tova skor och sockar på.
För just nu håller maken på att göra i ordning tvättbänken i tvättstugan som har en stor diskbänksplåt på som jag kan tova på. Det är länge sedan jag tovade men ska bli jättespännande att göra igen. Och jag må säga att det varit en oerhört rolig och inspirerande dag att få möta den duktiga och kreativa männisika som Vera är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar