tisdag 20 maj 2014

Väx på er småplantor...................

Vi är i stugan på ön igen då jag ska putsa fönstren i morgon. Med oss så har vi amplarna som ska hänga ute på altanen och på härbrebron. Ampeljordgubbar till altanen och ampeltomater på bron.
Men så små dom är, och jag önskar att dom ska växa sig stora och frodiga. Lite bättre är det i blomlådorna där vi har planterat små tomatplantor (Microbel) och Petunior.
Jag skulle vilja ha mera grönsaker här, men då det bara är sandjord och skogsmark är det ingen ide med att försöka med något land. Pallkragar är ett alternativ, men då jag bara behöver lite av varje grönsak som vi kan skörda på plats och äta upp så är det lite stort med pallkragar. Jag har andra idéer och ska bara försöka övertyga maken om mina odlingsplaner här ute på ön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar