torsdag 10 juli 2014

Intensiva soliga sommardagar.................

Det har varit lite bloggstiltje här då det varit en intensiv tid av härliga sommardagar med  trevligt sällskap.

För några dagar sedan kom min kusin Elisabeth med sambo och hund, hon som bor i ett gult hus på en kulle nära havet i landet Halland som finns som länk på min blogg. Hon är ingen badkruka och hann doppa sig i havet två gånger under deras snabba visit hos oss.
Barnen tog en promenad till Petviken och då bestämde vi att ta båten och åka runt ön till dom. Och två av dom simmade ut till klippan utanför.
På vägen hem till stugan så såg vi en bekant person som kom mot oss, och det var vår närmaste granne uppe i den fjällby som vi har vår stuga.

Vi har ätit och druckit gott och haft trevligt tillsammans med barnen. En bärpaj med Cocos och vit choklad har blivit en ny favorit.
Dottern hade med sig ett gjutningskit så nu har vi gjutit ljuslyktor av cement,
och nu är en ny era tänd, och säkerligen så blir det mer gjutning i cement i framtiden.
Idag åkte vi hem för att klippa gräs och vattna våra odlingar och sedan i eftermiddag så åkte vi till lilla stugan vid Skulesjön för att klippa gräset där.
Där min mammas fina gamla bord står,
och det fina skåpet som snickare Stig har gjort hänger på väggen.
och där vi har en alldeles egen sandstrand.
Trevligt har vi haft och i morgon så åker vi ut stugan på ön igen, och då ska jag ta baddräkten med mig, och hoppas att vattentemperaturen och det vackra vädret håller i sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar