måndag 14 juli 2014

Tidsoptimisten...............

Vi ska åka upp till fjällstugan idag, och nu har jag packat det mesta som ska med som är följande:

  • Färgpigment, linolja och balsamterpentin till att måla stolparna till altanen
  • Vävt tyg, band och lakan för att sy innerkuddar och färdigställa kuddarna med tofsar
  • Två ofållade dukar som jag vävt i stan som ska färdigställas
  • Vävda filtar som ska sys i hop med ett brickband
  • Tomma plåtbobinrullar som jag ska veva upp garn på som jag har på härvor.
Maken påstår att bobinrullarna kommer att bli åksjuka då dom fått åka flera vändor upp till fjälls och hem igen. Det är härligt att ha vävgarn på koner så jag kan planera nya vävprojekt. Men jag vill ju hinna så mycket som möjligt, då skåpet i sy och strykrummet är knökfullt av vävda alster som ska färdigställas. Och jag gör så mycket som jag hinner och orkar, och får vara nöjd med det som hinns med, och vet ju inte hur länge vi blir uppe i stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar