lördag 30 augusti 2014

I svamprikets Mecka..........................

Vi är i lilla stugan vid Skulesjön den här helgen, och då vi befinner oss i svampriket så måste jag naturligtvis ta mig en tur i skogen häromkring, fast egentligen så har jag plockat det mesta på tomten runt stugan, som den här fina karl-Johan-svampen.
Dagens skörd blev förutom Karl-Johansvampar även Kantareller, Smörsopp,Rynkad tofsskivling och några fina Björksoppar fick följa med i korgen. Nu är allt rensat och jag fick för första gången använda min egenhändigt gjorda svampkniv.
Maken är ute och gräver ner den tank vi var och köpte förra helgen och snart så är utedasset ett minne blott,
och den här nyköpta toan kommer att ersätta utedasset.
Egentligen började min lagvigde att planera för en innetoa för mer än 20 år sedan, men då han träffade mig så blev andra saker viktigare, som stugan på ön och den fjällstuga som vi inköpte samma år som vi gifte oss. Men nu är tiden inne för att förverkliga hans planer och det ska bli jätteskönt att slippa gå ut på utetoan i höstmörkret.
Det är första gången i år som vi sover här och nu fortsätter mitt projekt "romantiskt sovrum" som jag kommit en bit på.
Påslakanet i halvlinne ligger på plats och linneryorna är vävda och finns hemma. Underlakan planeras att väva i höst så så småningom kommer mitt sovrumsprojekt att vara fulländat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar