söndag 7 december 2014

Så glad sååå...................

Jag tänkte mig besöka vår loge för att försöka hitta två stycken stolar som jag kan måla vita och väva trastyg till sitsarna för att passa till soffan som var mitt tidigare renoveringsprojekt, men efter att varit in till Bjästa för att handla så åkte vi till dottern och måg i grannbyn för en kopp kaffe. Dom var i städartagen och med mig hem så fick jag två stolar som jag  snart ska måla.
En liten fin låda som ska skruvas fast på vävpallen för att förvara vävaterailer i, ¨
och några skaftkäppar som jag kommer att som vävnörd ha nytta av.
Igår kom yngsta dottern med några stora papprullar som jag fick. Första tanken var att måla dom, men när jag pratade med dottern så tyckte hon att jag skulle väva ett tyg och klistra fast på rullarna, och varför inte, så nu ska jag väva ett tyg i min köksvävstol till rullarna och till en platta att ställa rullarna på. Rullarnas ändamål är att förvara skälstickor och bomspröt i.
Och nu har jag, som har svårt att göra ingenting lite rolig sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar