söndag 3 juli 2016

Från en stuga till en annan.........................

Vi har varit i stugan på Malmön i helgen där jag nu fått i ordning på min sommarvävstol där jag ska väva ett möbeltyg till de Östervålastolar som jag vill ha i salen i fortsättningen.
När vi packat upp här hemma så åkte vi till lilla stugan vid Skulesjön där jag ochså skulle vilja vara.
Vi hade besök av några tyska ungdomar som tältade på stranden och då det är sällan som någon hittar dit. Dom hade åkt och allt såg ut som vanligt och snart är det semester och då ska vi försöka fördela oss mellan tre stugor, storbåt och hemmet.

4 kommentarer:

  1. Hur väver du möbeltyget? Varp och inslag?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Fale jag har bomull i varp och slår in lin och ull som är sammanspolade. Binningen är korskypert med inslagseffekt.

    SvaraRadera
  4. Tack för svar! Oh, det låter så fint! Bomullsvarp är så användbart! Sked?

    SvaraRadera