torsdag 20 april 2017

Återbrukaren.................

Jag är hopplös, tycker en del, då jag tycker om att återbruka och  kompostera. Mitt mål är att ha så lite sopor som möjligt. Det går inte till 100 procent, men för varje år så kommer jag närmare mitt mål. Att förvandla utnötta textilier till mattrasor är rena nöjet och lite småsnål som jag är så vill jag inte överbetala för vårt avfall. Här är det brännbara som vi eldar upp snart.
Och det här ska vi åka med till återvinningen, när vi har något annat ärende till närmaste tätort.
Sedan händer det att jag ekiperar mig själv ur en matt-trassäck innan jag klipper upp det till mattrasor. Jag inser att mitt återbruk och sopsortering är bra för miljön men inte för världs-ekonomin. För hur skulle Världen se ut om alla gjorde som jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar